Pengikut dan Ex-smgrian
Wednesday, November 4, 2009
Tiga peringkat pengurus dalam sebuah organisasi
1. Pengurus Peringkat Pertama
Menyelia dan mengkoordinasi aktiviti-aktiviti pekerja. Kebanyakan daripada masa mereka perlu memeriksa kerja yang dilakukan oleh pekerja bawahan mereka dan membantu pekerja-pekerja tersebut menyelesaikan masalah.
2. Pengurus Pertengahan
Mereka biasanya akan menjalankan strategi-strategi yang telah dirancang dan ditetapkan oleh pengurus-pengurus atasan dan melaksanakannya. Mereka juga menjalankan aktiviti-aktiviti untuk kakitangan operasi dan pengurus peringkat pertama.
3. Pengurus-pengurus Atasan
Gelaran jawatan untuk Pengurus-pengurus Atasan termasuk CEO, Presiden dan Naib Presiden. Pengurus-pengurus ini bertindak membuat keputusan penting tentang aktiviti mana sepatutnya sesebuah organisasi itu perlu terlibat, seperti pemerolehan, penyelidikan dan pembangunan dan pengembangan kapasiti. Mereka bertanggungjawab untuk keseluruhan organisasi.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment