Pengikut dan Ex-smgrian

Monday, February 1, 2010

AC di mana? AC di Ipoh

Hari Sabtu yang lalu aku berkesempatan menghadiri satu seminar menjana pendapatan yang dianjurkan oleh AC Konsortium Sdn. Bhd.  Seminar tersebut telah diadakan di Bangunan UMNO, Jalan Gopeng (berhampiran Hotel Casuarina).

Seminar tersebut telah disampaikan oleh tiga selebriti terkenal iaitu pelakon Zuraini Kassim, bekas vokalis kumpulan Damasutra iaitu Bahagia atau lebih dikenali sebagai Bagio (sama ada sebutan Rawa ataupun sempena nama Roberto Baggio) dan juga oleh AC Mizal.

Penyampaian AC Mizal memang menghiburkan

Aku tidak mahu menyentuh tentang produk yang dipasarkan oleh AC Konsortium di sini cuma aku ingin memperkatakan tentang AC Mizal.  Semua orang tahu siapa AC Mizal, seorang selebriti yang pernah menjadi anggota kumpulan rap 4U2C di penghujung tahun 90-an dahulu.  AC Mizal juga pernah menjadi pelakon apabila kumpulan 4U2C berpecah.  Kemudian berbagai cerita yang timbul tentang AC Mizal khususnya mengenai konflik rumahtangganya.

Terus terang aku katakan, AC suatu ketika dahulu bukanlah merupakan artis kegemaran aku.  Gaya dan fesyennya sewaktu menyertai 4U2C dahulu memang menjengkelkan aku.  Namun kini aku agak kagum dengan perubahan yang ada pada AC Mizal.  AC Mizal tampil pada malam itu dengan agak kemas, menampakkan dirinya sebagai seorang usahawan, tidak lagi memakai baju hujan atau topi terbalik dan menggantungkan cakera padat besar di lehernya.

Bagio seolah-olah seorang guru sekolah


Aku juga kagum dengan kepetahannya bercakap, menerangkan tentang produk yang dipasarkannya.  Begitu juga dengan penyampaian Bagio dan Zuraini Kassim, tidak mengecewakan.  Pengalaman mereka sebagai pelakon dan penghibur kini dimanfaatkan untuk bidang perniagaan dan keusahawanan pula.

Yang paling mengujakan aku apabila aku berpeluang berborak bersama Bagio.  Loghat Perak Bagio yang sungguh pekat meskipun sudah agak lama Bagio menetap di KL.  Bagio sebenarnya anak jati Perak di mana kampung halamannya ialah di Tronoh, begitu juga dengan isteri AC iaitu Emilia Rosnaida yang dibesarkan di Batu 8, Ulu Kinta.  Aku kurang pasti dengan Zuraini Kassim namun menurutnya dia sering datang ke Tambun, mungkin ada saudara mara di sana.  Cuma AC Mizal bukan berasal dari Perak.

Difahamkan pada waktu petang sebelum seminar tersebut, AC Konsortium telah menyerahkan zakat kepada penduduk miskin di sekitar Ulu Kinta dan Tanjong Rambutan. 

 

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang AC Konsortium dan produk mereka, sila klik sini.

No comments: